Pomysły marketingowe dla restauracji sushi

Karolina Kaczmarek
26 listopada 2021

Restauracje sushi nikogo już dzisiaj nie dziwią i zajmują jedną z najważniejszych pozycji wśród mnóstwa różnych restauracji, oferujących kuchnie z całego świata. Dlatego marketing w tego typu restauracjach stanowi bardzo ważną dziedzinę marketingu gastronomicznego.

Konkurencja na rynku jest obecnie całkiem spora, ze względu na rosnącą popularność kuchni japońskiej. Klient wymaga coraz więcej, zatem nie wystarczy już bycie najbliższą restauracją w okolicy.

Klienci restauracji sushi zwracają szczególnie uwagę na:

  • jakość i sposób przygotowania jedzenia,
  • duży wybór propozycji w menu,
  • czy w karcie są tradycyjne japońskie napoje,
  • atmosferę i obsługę w lokalu,
  • obecność w social media i stronę internetową, które umożliwiają kontakt z restauracją i składanie zamówienia.

Ważne jest zatem, aby aktywnie prowadzić działania marketingowe w social media, aktualizować stronę internetową i zadbać o odpowiednią oprawę wizualną - dobre jakościowo zdjęcia, kampanie promocyjne na Facebook i/lub Instagram.

Social Media

Niejednokrotnie pisaliśmy o tym, jak ważne jest prowadzenie aktywnych profili w social mediach. Nie wymaga to dużych inwestycji, zwłaszcza jeśli decydujemy się na samodzielne ich prowadzenie, a daje mnóstwo korzyści.

Ciekawy content przyciąga fanów, dzięki czemu zyskujemy grono odbiorców, którym możemy się zaprezentować, pokazać aktualne promocje i restaurację od środka, i nie mamy tu na myśli jedynie wnętrza lokalu, ale również życie i ludzi, którzy za nią stoją. Dzięki temu zyskujemy potencjalnych klientów, którzy będą chcieli wracać.

Strona internetowa

W dobie rządów social media, nie każdy decyduje się na posiadanie dodatkowo strony internetowej. To błąd, bo własna witryna internetowa daje dużo możliwości. Po pierwsze można ją dopasować do grupy docelowej, zaprezentować menu, najlepiej z możliwością zamówienia z dostawą do domu, dokonać rezerwacji stolika, a także pokazać dobrej jakości zdjęcia dań, wnętrz, tak aby zachęcić klientów do odwiedzania Twojego lokalu. Pamiętaj tylko, aby strona była zoptymalizowana pod urządzenia mobilne, ponieważ wielu użytkowników internetu, szuka informacji w pośpiechu właśnie na telefonach czy tabletach, a źle prezentująca się strona będzie ich już na starcie zniechęcać.

Po drugie, jeśli mamy stronę internetową, możemy przekierować na nią cały ruch z kampanii internetowych i skłonić tym samym np. do składania zamówień online. Ponadto daje nam to wgląd w dane, która kampania była bardziej skuteczna i jakich odbiorców przyciągnęła.

Pomysły marketingowe

Co jeszcze możesz zrobić, aby się wyróżnić i przyciągnąć nowych klientów? Oto kilka sprawdzonych pomysłów:

Pokaż menu i ułatw rezerwacje oraz zamówienia online

Nim goście trafią do Twojej restauracji, często najpierw sprawdzają ofertę lokalu w internecie. Pokaż im zatem, co mogą u Ciebie znaleźć. Najpierw sprzedaje się wizję, dlatego zadbaj o dobry opis dań, najlepiej ze zdjęciami. Daj również możliwość zrobienia rezerwacji stolika i złożenia zamówienia online. Ludzie lubią interaktywne narzędzia na stronach internetowych oraz na profilach restauracji. W tej kwestii mogą pomóc różne narzędzia IT dla restauratorów. 

Przydatny jest również bot dla Facebooka – asystent restauracji w aplikacji Facebook Messenger. Narzędzie to pozwala na przyjmowanie rezerwacji, komunikację z klientami oraz zamawianie online bez dodatkowego zaangażowania pracowników, dodatkowych kosztów czy instalacji dodatkowych aplikacji. Wystarczy Messenger. 

Współpraca z influencerami

Współpraca z popularnymi blogerami lub influencerami to obecnie jeden z najskuteczniejszych pomysłów na promocję restauracji w mediach społecznościowych. Mają oni dużą liczbę fanów i mogą przekonać swoich odbiorców do odwiedzenia lokalu poprzez własne rekomendacje.

Kontaktując się z nimi za pośrednictwem wiadomości e-mail lub poprzez media społecznościowe, możesz zaproponować współpracę i bezpłatne posiłki lub zniżki w zamian za podzielenie się wrażeniami z Twojej restauracji sushi na swoich profilach. Odbiorcy blogerów i influencerów zwykle im ufają, dzięki czemu mogą znacznie zwiększyć zasięg witryny twojej restauracji sushi oraz zwiększyć liczbę klientów.

Bycie widocznym w sieci jest we współczesnym marketingu restauracji, nie tylko sushi, bardzo ważne, ponieważ jest to główne pole pozyskiwania nowych gości.

Zniżki dla gości za podzielenie się opinią

Możesz zaproponować gościom zniżkę, np. 15%, za polubienie i udostępnienie Twojego profilu. Jest to dobry pomysł, jeśli chcesz zebrać więcej obserwujących na portalach społecznościowych oraz zachęcić nowych ludzi do przyjścia do Twojej restauracji sushi.

Musisz jedynie zadbać, aby Twoje profile były aktywne, tzn. publikować w nich nowy content minimum 2-3 razy w tygodniu. W innym przypadku będzie to bez sensu. Im większa liczba obserwatorów, tym większa popularność restauracji, a tym samym nowych gości.

Filmiki

Obecne trendy pokazują, że ludzie nie mając czasu na czytanie długich postów w social media, znacznie chętniej oglądają krótkie filmiki i to właśnie one stają się najciekawszym contentem dla Twoich klientów.

Możesz nagrywać profesjonalne wideo lub nawet na szybko, w trakcie pracy, gdzie pokażesz gości, atmosferę, wnętrze lokalu lub np. jak przygotowywane jest sushi lub któreś z popisowych dań kuchni japońskiej.

Zacznij korzystać z kanału IGTV oraz wideo na żywo na Instagramie. Możesz zrobić tzw. live z gotowania online z szefem kuchni, pokazać kilka ciekawych przepisów i technik przygotowywania sushi. Korzystaj również z Relacji na Instagramie i Facebooku.

Relacje na Instagramie

Tutaj możesz pokazać mniej profesjonalne, krótkie filmy lub zdjęcia, które przybliżą odbiorcom klimat panujący w Twoim lokalu.

Co warto pokazywać: promocje, oferty dnia, przygotowanie rolek, potraw drinków (np. formie boomerangów, slow motion lub time lapse), obsługę lokalu, wnętrze oraz atmosferę, gości (za ich zgodą), współpracę z influencerami, oraz udostępniać relacje gości, którzy oznaczyli się w Twojej restauracji (oni później chętniej udostępnią Twoje relacje oraz będą Cię częściej oznaczać).

Profesjonalne zdjęcia

Dobrze wykonane zdjęcia potraw oraz wnętrz to podstawa, aby zachęcić ludzi do odwiedzenia Twojego lokalu. Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, wielu użytkowników internetu przed wybraniem się do nowej restauracji, najpierw przegląda jej stronę internetową i/lub profile na portalach społecznościowych. Zdjęcia przyciągają uwagę, zatem pokaż klientom atrakcyjną stronę Twojej restauracji i po prostu ich zainspiruj.

Co warto pokazać?

  • przede wszystkim potrawy z menu - zaprezentowane w apetyczny sposób,
  • wygląd restauracji, zarówno z zewnątrz (zwłaszcza jeśli masz ogródek) oraz wnętrze,
  • pracowników restauracji - sushi mastera, kelnerów, zgrany team,
  • warto też pokazać zdjęcia gości, tu jednak wcześniej należy zapytać ich, czy wyrażają na to zgodę.
     

Dodawaj posty z poradami

Może to być świetny sposób na kontakt z gośćmi i strategię promocyjną. Możesz udostępniać przepisy, udzielać wskazówek i podpowiedzi w gotowaniu. Kuchnia japońska jest nieco bardziej skomplikowana w przygotowaniu niż chociażby kuchnia włoska. Możesz zatem pomóc gościom odnaleźć się w niej, przybliżyć im nazewnictwo potrw, a oni chętnie przyjdą spróbować specjalności z twojego menu.

 

Podsumowanie

Stosując kreatywne strategie marketingowe, możesz pomóc Twojej restauracji w generowaniu nowych przychodów. Trzeba na bieżąco śledzić trendy jakie panują w marketingu i wdrażać je w życie. Nie wszystkie zadziałają od razu, dlatego trzeba cierpliwości i planów alternatywnych. Grunt to starać się wdrażać pomysły i sprawdzać ich skuteczność w praktycznym działaniu. Powodzenia :)

Jeśli jednak potrzebujesz wsparcia oraz działań w praktyce, skontaktuj się z nami, postaramy się Ci pomóc.

Clean & Elegant
Fully Responsive

To też powinno cię zainteresować

te wpisy o Marketing

Nie przegap nowych artykułów