Jak promować restaurację na Instagramie?

Karolina Kaczmarek
24 sierpnia 2021

Prowadzisz restaurację i zastanawiasz się, jak przyciągnąć do niej więcej osób? Kluczem do sukcesu może okazać się… Instagram! Przedstawiamy Ci kilka prostych wskazówek, dzięki którym utworzysz profil przyciągający followersów, a tym samym potencjalnych klientów.

Wyróżnij profil, dodając do niego informacje

Biogram to Twoja krótka wizytówka. Uzupełnij go, aby podać potencjalnym klientom kilka najważniejszych szczegółów o twoim lokalu. Mogą to być informacje o tym jaką kuchnię serwujesz, adres lokalu, adres strony WWW, numer telefonu. Pamiętaj też o dodaniu zdjęcia profilowego oraz nazwy. Są to detale, jednak te aspekty muszą być idealnie dopracowane, szczególnie w kontekście długofalowych działań.

Jak promować restaurację na Instagramie?

Twórz spójny, atrakcyjny content w wysokiej jakości

To wysokiej jakości zdjęcia, ciekawe opisy i tematyka postów sprawiają, że użytkownik, który natrafił na Twój profil, chętnie zostanie na dłużej, będzie tu wracał i przede wszystkim odwiedzi Twój lokal. To najważniejszy punkt promocji na Instagramie. Jeżeli na Twoim profilu znajdować się będzie treść o bardzo wysokiej jakości, to jego promocja pójdzie dosyć łatwo.

Umieszczając zdjęcia pamiętaj, aby zadbać o dobre ich naświetlenie. Dobrze skomponowane, odpowiednio skadrowane i atrakcyjne zdjęcia, to prawdziwy wabik na głodnych konsumentów. To one przyciągają ich i zachęcają do odwiedzenia restauracji. Bądź przy tym autentyczny i ZAWSZE używaj swoich własnych zdjęć, a nie tych kupionych w internecie. Grozi to bowiem utratą zaufania i wiarygodności ze strony klientów.

Warto również wypracować swój własny styl, do którego przyzwyczai się użytkowników. Może to być motyw przewodni, który będzie powtarzał się na każdym zdjęciu i który w ogólnym zestawieniu będzie tworzył jedną całość lub np. podobne kadrowanie zdjęć, ujęcia w konkretnym miejscu, podobna kolorystyka. Bardzo dobrze, aby cały czas na naszym Instagramie było coś konsekwentnego, coś co łączy ze sobą wszystko w jedną całość.

Jak promować restaurację na Instagramie?

Udostępniaj relacje (Instagram Stories)

Wykorzystując Instagram Stories, możesz zamieścić zdjęcia i filmy prezentujące nowe dania, pokazać widzom materiały zza kulis, zaś „bawiąc się” narzędziami do pisania i rysowania, naklejkami czy ankietami, możesz nawiązywać kontakt z odbiorcami relacji w czasie rzeczywistym. Ponieważ relacje znikają po 24 godzinach, możesz w nich również zaprezentować okresowe promocje, „happy hours” czy promować oferty ograniczone czasowo.

Jak promować restaurację na Instagramie?

Używaj hashtagów

Jeśli chcesz dotrzeć do większej liczby osób, stosuj w opisach hashtagi i dodaj do posta znacznik lokalizacji. Jest to podstawowy sposób szukania contentu na Instagramie, który znacznie zwiększa zasięgi oraz ilość interakcji. Teoretycznie można dodać do 30 hashtagów do jednego wpisu, jednak my zalecamy do ograniczenia się do maksymalnie 10-15. Lepiej to wygląda a na pewno spełni swoje zadanie.

Możesz także stworzyć swój własny hashtag marki. Jeśli masz już trochę followersów i uda Ci się sprawić, że będzie on „chwytliwy”, udostępniany i stosowany, to może to dodatkowo wypromować Twoją markę. Aby tak się stało, dobrze jest wymyślić ciekawą zachętę dla swoich odbiorców do tego, aby wrzucali posty używając Twojego hashtagu.

Jak promować restaurację na Instagramie?

Planuj swoje działania

Warto mieć zaplanowane kilka albo nawet kilkanaście wpisów do przodu. Trzeba oczywiście zachować elastyczność i w razie zmieniającej się sytuacji odpowiednio szybko reagować, ale daje to bezpieczeństwo co do tego, czy pojawią się kolejne wpisy na naszym profilu. Dobrze jest też ogólnie zaplanować strategię komunikacji z naszymi odbiorcami. Przeanalizować dane dotyczące kim są nasi odbiorcy i czego oczekują. Ułatwi to znacznie pracę na dalszym etapie przygotowywania contentu. Bardzo ważne jest też regularne dodawanie wpisów, minimum 3-4 razy w tygodniu dla podtrzymania relacji. Instagram to niestety platforma społecznościowa, wymagająca sporej aktywności od osoby lub firmy, która zamierza się na nim wypromować.

Postuj o odpowiednich godzinach

Wiele już zostało powiedziane o tym, w jakich godzinach należy umieszczać posty w mediach społecznościowych i jakie są najbardziej popularne godziny „szczytu” dla Instagramerów. Prawda jest taka, że wiele zależy od naszej grupy odbiorców. Dla jednych najlepsza będzie 8 rano, dla innych w czasie przerwy w pracy, a więc 10-12, a dla jeszcze innych po pracy, czyli 18-19. Prowadząc profil restauracji godziny umieszczania wpisów dopasuj do tego, co chcesz zaprezentować. Czyli chcąc promować śniadania zamieść wpis w godzinach porannych, tak aby potencjalny, głodny klient mógł go zobaczyć po przebudzeniu lub w drodze do pracy i zahaczyć o szybkie śniadanie np. na wynos. Idąc tym tropem dania lunchowe sprawdzą się najlepiej około godziny 11, zaś obiadowe powinny rzucać się w oczy po godzinie 15.

Followuj innych użytkowników, komentuj, dawaj lajki, wchodź w interakcję

Prostym zabiegiem zwiększającym ilość obserwatorów jest followanie innych użytkowników. Zwiększa to ilość osób, które followują Ciebie, na zasadzie zwyczajnej uprzejmości. Wszak wszystko w mediach społecznościowych opiera się o relacje międzyludzkie - polubienia, komentarze, interakcje opłacą się wracając do nas.

Rozmawiaj i zadawaj pytania

Wchodzenie w interakcje z obserwatorami to istotny aspekt prowadzenia profilu. Dlatego postaraj się w miarę na bieżąco odpowiadać na komentarze i zapytania w wiadomościach prywatnych. Ciekawy komentarz może sprowokować dyskusję, która dodatkowo pomoże podpromować Twój wpis. Zadawaj też swoim followersom pytania. Niech nie będą one trudne i skłaniające do refleksji na temat sensu istnienia, ale krótkie, proste pytania, które zachęcą do podzielenia się swoją opinią, emocją, humorem.

Używaj narzędzi do analizy

Dobrze jest znać swoich odbiorców, obserwować ich zachowanie, komentarze, brać pod uwagę ich opinie. Mając do tego twarde dane dotyczące ich zachowań, które uzyskamy przy pomocy odpowiednich narzędzi do ich analizy danych, osiągniemy najlepsze efekty.

Promuj swoją restaurację na Instagramie

Chcąc uzyskać jeszcze więcej odwiedzin w profilu, promuj swoje posty. Musisz w tym celu podać szczegóły promocji, na przykład grupę odbiorców (do kogo chcesz dotrzeć), budżet (ile chcesz wydać) i czas trwania (jak długo chcesz prowadzić promocję). Twoja promocja zostanie sprawdzona, aby upewnić się, że jest zgodna z „Zasadami zamieszczania reklam”. Po sprawdzeniu i zatwierdzeniu promocja zostanie włączona.

Jeśli jednak boisz się i nie wiesz jak to zrobić, jak odpowiednio dobrać grupę odbiorców, albo nie jesteś pewny jaki budżet na to przeznaczyć, skorzystaj z pomocy profesjonalnej agencji reklamowej, która sama się tym zajmie. Wypełnij nasz Brief i dowiedz się, jak jeszcze możemy Ci pomóc w drodze do sukcesu Twojej restauracji na Instagramie i nie tylko.

Clean & Elegant
Fully Responsive

To też powinno cię zainteresować

te wpisy o Social Media

Nie przegap nowych artykułów